* فكر نمى كنم در شرايط ياد شده، زيان اين عمل به حدى باشد كه بتوان حكم به حرمت آن داد. وانگهى علت تحريم اين عمل - چنان كه فقها اجماع كرده اند - در استمناء يا خارج كردن منى است. مثلا اگر مردى - بدون قصد انزال با آلت اش بازى كند و خود را از رسيدن به مرحله انزال نگه دارد، مرتكب استمنا و عمل حرامى نشده است و غسل بر او واجب نيست و اگر روزه باشد روزه اش باطل نشده است. در اين امور همه فقها اجماع دارند. زيرا موضوع استمنا به نظر همه فقها همان چيزى است كه از اين حكم فهميده مى شود. يعنى بيرون آمدن منى با خواست و اراده.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* آيا همين زيانى كه از ناحيه خودارضايى به زن وارد مى شود و شما هم قبول داريد، دليل حرمت آن نمى شود؟
مسائل جنسی