* همه معاملات - به جز صرف - با ابزارهاى ياد شده جايز است. زيرا در صرف، تقابض (تحويل دادن و تحويل گرفتن) شرط است. اما ضابطه اى كه صحت معامله را تأمين مى كند اين است كه ابزارى براى بيان و اعلام التزام طرفين - چه به صورت زبانى و چه به صورت مكتوب - وجود داشته باشد و شروط عمومى هر معامله اى فراهم باشد. ما، فى المجلس بودن يا تلفظ ايجاب و قبول را شرط نمى دانيم. بنابراين انجام قرارداد به هر شيوه اى كه نشانه برقرار شدن آن باشد و در عرف هم مصداق قرارداد به شمار آيد كافى است، حتى اگر با نوشتن، قرارداد بسته شود.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* آيا انجام معاملاتى مانند خريد و فروش،
بازار