* برخى از فقها برآنند كه مثله به صرف قطع عضوى از بدن مرده - حتى با نيتى نيك - تحقق مى يابد. نظر برخى ديگر آن است كه مثله نوعى انتقام گيرى و مجازات و عقده گشايى است. ما به همين رأى تمايل داريم و معتقديم كه تشريح اگر به قصد شايسته اى باشد، مثله به شمار نمى آيد.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* بسيارى از نظرهاى فقهى كه تشريح را حرام مى داند مستند به احاديثى است كه ا
پزشکی