* ما از شكل ها و شيوه هاى بيان سخن مى گوييم و نه از خود انديشه اسلامى. البته محتواى اصلى و حقيقى انديشه اسلامى ثابت است اما آن نيز در اجتهاد، به لحاظ فهم محتوا و آگاهى از آفاق متنوع انديشه كه ممكن است در نتيجه تغيير موضوع، عناوين جديدى بيابد، پويا و متحرك است. بنابراين ما به صرف اين كه فتح باب تحول و تطور ممكن است به تجاوز از خطوط اسلامى منجر شود، از تغيير و تحول و نوسازى نمى ترسيم. زيرا معتقديم اگر گروهى از علماى پيشرو و آگاه و زمان شناس در هر دوره اى به وظيفه اشان عمل كنند، ضامن عدم انحراف خواهند بود.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* تغيير و تحول بخشيدن به شيوه هاى احياى شعائر حسينى به گونه اى متناسب با عصر و زمان گام مهمى است. اما آيا
غنا و طرب