* من قبول ندارم كه فقها نمايش را به معناى هنرى حركتى حرام شمرده باشند. شايد نمايش (تمثيل) را با ساختن مجسمه و نگارگرى اشتباه گرفته ايد. بله برخى از فقهاى شيعه و سنى چهره تراشى را حرام دانسته اند زيرا اين عمل را - هرچند به صورت ناخودآگاه - به معناى دوگانه پرستى مى دانند. اما نمايش را كسى حرام ندانسته است.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* روزگاران درازى فقها نمايش را حرام مى دانسته اند. اكنون شما به آن فرا مى خوانيد. آيا فقهاى گذشته به خطاى رفته اند؟
غنا و طرب