* هيچ گونه تاوانى حتى به صورت نمادى كه بُرد به حساب آيد جايز نيست. اما به عنوان جايزه كه بگوييم هر كس برد فلان جايزه را كسب مى كند، جايز است و نه به عنوان تاوان. جايزه اى هم كه به ورزش كاران داده مى شود به عنوان پاداش است و نه اين كه دو نفر پولى را كنار بگذارند و هر كدام پيروز شد، همه را بردارد و آن كه شكست خورده تاوان شكستش را پرداخته باشد. جايزه اى كه به ورزشكار - مثلا به كسى كه در بازى شطرنج پيروز شده - داده مى شود، جايز است.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* براى گرم كردن بازى و شدت بخشيدن به رقابت گاه تاوان نمادينى قرار مى دهند. نظر شما چيست؟
غنا و طرب