* اين گونه برداشت از آيه برداشت دقيقى نيست. زيرا مقصود از آيه ياد شده - گويا - حالت خاصى است. نه برنامه ريزى براى واقعيت عام انسان ها. زيرا هدف از اوقات فراغت، دست كشيدن موقت از اشتغالات زندگى - چه عبادى و چه معيشتى - است كه اين فرصت، باعث كاهش فشار مسووليت هاى عملى اى باشد كه جسم و روان انسان را خسته مى كند. بنابراين وقت فراغت زمانى است كه انسان از عبادت خداوند و انجام واجبات و از كار معيشتى مادى - كه خدا او را بدان مسوول شناخته است - فارغ مى شود. اسلام از انسان مى خواهد تا اوقات خود را با كار جدّى و عبادت خاص پركند و اوقات فراغتش را با به خشم آوردن خدا نگذراند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* برخى مى گويند كه در عرف اسلا
غنا و طرب