* آنچه كه در آيه مردود شناخته شده شعرى است كه نه بيان واقع و نه ابزار ايمان است، بلكه در خط دعوت به باطل قرار دارد و مسافتى را نشان مى دهد كه بين قول و عمل فاصله مى اندازد و باطل و زور را تشويق مى كند. خدا در سوره شعراء، شاعران متعهد و هدفمند را كه در مسير راستى و حق و عدل گام برمى دارند از گمراهان استثنا كرده است: (الاّ الذين آمنوا و عملوا الصالحات و ذكروا الله كثيراً و انتصروا من بعد ما ظلموا) «مگر كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده و خدا را بسيار به ياد آورده و پس از آن كه مورد ستم قرار گرفته اند، يارى خواسته اند.»( سوره شعراء، آيه 227.) يعنى اين كه اسلام شعر و شاعران را محكوم نمى كند بلكه شعر و شاعران منحرف را محكوم مى كند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
* خداى تعالى در سوره صف مى گويد: (كبر م
ادبیات