اگر قرضت به صورت مطلق باشد، به گونه ای که صاحب مال هر وقت که بخواهد آن را مطالبه کند، چنین قرضی حکم قرض مدت دار را دارد؛ جز اینکه بدانی طلبکار فعلا آن را مطالبه نمیکند یا به تو اجازه می دهد که مال فوق را برای حج مصرف کنی. بهر حال اگر مال فوق را برای پرداخت قرض مصرف کنی در این صورت مستطیع نخواهی بود.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
اگر بر گردن من قرضی باشد که مدت دار نیست، اما اگر آن را پرداخت نکنم
حج انسان مدیون (بدهکار)