اگر آب مضاف باشد، به محض ريختن اين آب و در خلال نفوذ آن به درون لباس، لباس نجس، پاك نميشود ولي اگر آب در خلال نفوذش در لباس، ولو براي يك لحظه، خالص و صاف گردد، براي طهارت لباس كافي است، حتي اگر بعد از آن رنگ آب به وسيله لباس نجس، تغيير كند و حتي به فرض نجس بودن لباس احرام، فهميدن نجاست آن پس از انجام احرام، به صحت حج ضرري نميرساند. بايد توجه داشت اين حکم براي زماني است که تغيير رنگ آب به حدي باشد که آنرا تبديل به آب مضاف کند، وگرنه تغيير رنگ جزئي، ضرري به مطلق بودن آب نميرساند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
هنگام پاك كردن لباس احرام، اگ
انواع آب و احکام آن