باقي ماندن اثر خون، مني يا مدفوع به پاكي لباس ضرري نميرساند، بلكه با برطرف كردن جرم اين نجاست ها لباس پاك ميشود و حتي اگر فرض شود كه جرم نجاست هم در لباس باقي مانده، لباسهاي ديگر كه در ماشين لباسشويي با آن همراه بوده اند، به نجاستش حکم نميکنيم، مگر زماني كه به تماس ساير لباسها با سطح موضع نجاست در لباس نجس، يقين پيدا کنيم و از جهت ديگر اگر فرض شود كه مكلف مدت زماني را در لباس نجس نماز خوانده است در حاليكه اعتقاد به عدم نجس بودن لباس، در اثر برخورد با لباس نجس داشته است، ولي بعداً فهميده كه لباس نجس بوده است، نمازهاي قبلي وي صحيح است و واجب نيست آنها را قضا يا اعاده كند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
آيا لباسي كه اثري از مني، ولو رنگ آن، در آن باقي بماند پا
پاك كردن با آب