زيرا اين کار بدعت است و در نصوص و احاديث شرعي بدعت نهي شده است و بايد به شستن اول که واجب است و شستن دوم که مستحب است اکتفا گردد، ولي اگر مکلف نسبت به حکم جاهل بوده باشد، وضو صحيح است. بايد توجه داشت منظور از شستن، شستن تمام اعضاي وضو چند دفعه است، نه مجرد آب برداشتن وريختن بر عضو وضو، چون اين کار و تکرار سه بار و بيشتر آن هم، اشکال ندارد.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
چرا شستن براي بار سوم، وضو را باطل ميکند؟
کيفيت وچگونگي وضو