حتي اگر صحيح باشد که مني در اصل لغت به معناي «اراقه» (ريختن)باشد؛ با اين حال به يک اصطلاح شرعي تبديل شده است که به آنچه همراه با جهش از مرد خارج ميشود، اطلاق ميگردد و هيچ يک از فقها، ملتزم به اين نظر نشده است که هر مايعي که به سبب تحريک از مرد خارج شود، مني است تا بخاطر آن غسل واجب شود ولذا ميبينيم که آنها به پاک بودن مذي يعني مايعي که پس از تحريک جنسي خارج ميشود، و عدم نياز به غسل با خروج آن، حکم کرده اند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
نظر شما در مورد اينکه گفته شده کلمة «مني» در لغت، اختصاص به آنچه که از مرد در اثر آميزش بيرون ميجهد و تراوش مي
آنچه که جنابت با آن تحقق پيدا ميکند