در صورتی که بازگشت آنان به مکه غیر از ماهی باشد که از این شهر خارج شده اند، بر آنان واجب است که برای ادای عمرة جدید احرام ببندند. براین اساس کسی که در ماه ذی القعده عمره بهجا آورد و تا ماه ذی الحجه در مکه باقی ماند و سپس از مکه خارج گردد و دوباره برای ادای حج به مکه بازگردد، واجب نیست که برای عمرة جدید احرام ببندد. بر عکس کسی که در ماه ذی القعده از مکه خارج گردد و بخواهد که در ذی الحجه وارد مکه گردد، بر چنین شخصی واجب است برای عمره جدید که عمرة تمتع است، احرام ببندد. و از نزدیکترین منطقة حِل باید برای این عمره احرام بندد. حکم نیابت این عمره نیز همین است.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
خدمتکاران حجاج به خاطر سامان دادن برخی کارها ناچار می شدند که بدون احرام از مکه خارج گردند و به عرفات بروند، آیا جایز است که آنان بدون احر
حدود حرم و احکام آن