طواف نساء در فقه جعفری در عمرة مفرده و در حج، واجب است. و اگر مکلف آن را بهجا نیاورد و به وطنش بازگردد، ازدواجش باطل نمیشود، ولی تا زمانی که این طواف را بهجا نیاورد، گرچه با نایب گرفتن کسی که در مکه حضور دارد و در هر زمانی که باشد، نزدیکی همراه با آمیزش، برای وی جایز نخواهد بود. این حکم بر زن و مرد جاری است؛ حتی اگر ازدواج نکرده باشند، بنابراین اگر زن حج کند و طواف نساء را بهجا نیاورد، همین حکم را دارد و از نظر عملی برای مکلف جایز است که بهجای طواف وداع، طواف نساء را نیّت کند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
شنیده ام که شیعیان طوافی د
وجوب طواف نساء