ما معتقدیم که ذبح باید در حج باشد و ضرورت ندارد که در منی باشد. چنانچه ممکن است ذبح در منی نباشد و امکان دارد، مثلا در «وادی محسر» یا در کشتارگاه جدید، ذبح کنند، زیرا قربانی کردن در هرحال واجب است. اما قربانی کردن در کشور حج گزار، دلیلی ندارد. و کسی که به این مسأله فتوا داده است، با توجه به شرایط کنونی که قربانی هدر میرود، قربانی از مکلف برداشته شده است و این فتوا از باب احتیاط است. و اگر بشود این مسأله را با برخی شرکت ها برای دست یابی به بعضی شروط شرعی، مطرح و بررسی کرد، امکان دارد که بتوان پول قربانی را به آنان داد، تا آنان این کار را انجام دهند.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
بعضی علما گفته اند
ذبح