مفهوم آيه اين است: فرزند پسرى كه زن «عمران» نذر كرده بود، آزاد باشد تا در بيت المقدس خدمت كند نصيب او نشد و فرزند دختر (مريم) نصيب او گرديد. در آن زمان خدمت كردن زنان در «معبد سليمان» در «بيت المقدس» حرام بود; بنابراين مردى كه خواسته ى زن «عمران» بود، در خدمت كردن مانند زن نبود; زيرا مرد مى تواند به اين وظيفه بپردازد; در حالى كه زن نمى تواند. برترى مرد بر زن در ماهيت مسئله، مورد نظر نيست; به ويژه اينكه مسئله ى ارزش داشتن مرد و برترى او بر زن يا مساوى بودن آن دو در ذهن زن «عمران» خطور نكرده بود; بلكه مسئله اين بوده است كه كودك براى خدمت در «بيت المقدس» آزاد باشد.
دستهبندی استفتاءات
با کلیک بر روی مثلثهای کوچک، به زیرگروهها دسترسی پیدا خواهید کرد
- تقلید
- سیر تاریخی مسئله تقلید
- شرایط تقلید
- تقليد از مرجع زنده
- تقليد از اعلم
- جواز بخشى كردن تقليد
- ويژگى هاى مرجع
- وظايف مكلف در برابر مرجع
- مخالفت مشهورين و عناوين ثانوي
- تفسير داده هاى فقهى
- منابع استنباط
- آسانى هاى شرعى
- سن بلوغ
- معنای تقلید
- اجتهاد و مجتهد
- تبعیض در تقلید
- عدول از مرجع
- پيامدهاي اختلاف در تقليد
- ولايت فقيه
- احکام احتياط
- طهارت
- خانواده
- هجرت
- مطبوعات
- بازار
- روابط
- پزشکی
- هنر
- مسائل جنسی
- ادبیات
- انتخابات
- ورزش
- شعائر
- اعتقادات
- حج
- 1400 پرسش و پاسخ
- خمس، زکات و سایر حقوق شرعی
- معاملات
خداوند متعال مى فرمايد: ( فلمّا وضعتها قالت ربِّ اِنِّى وضعتها أُنثى و الله اعلم بما وضعت و ليس الذكر كالانثى )(آل عمران/36)، «پس چون فرزن
مسائل قرآنی